Türkiye'de 2 ipli Uçurtmalar Nasıl Yaygınlaştırılır ?

Kumandalı uçurtmaların yapımı ve uçuruluşu ile ilgi sorularınızı sorabilir, deneyim ve bilgilerinizi bizimle paylaşabilirsiniz.
User avatar
Altan
Site Admin
Posts: 3734
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:17 pm
Location: İstanbul / Küçükçekmece
Contact:

Re: Türkiye'de 2 ipli Uçurtmalar Nasıl Yaygınlaştırılır ?

Post by Altan »

Yine de bir ucundan başlamak gerek. İlk olarak uçurtmaları alıp, hafta sonu olabildiğince Yeşilyurt sahilinde olmak. Her hafta bir figürü öğrenmek, geçen hafta öğrenilen figürü tekrarlamak.
Altan Güvenni
Uçucu madde bağımlısı.
User avatar
erol
Posts: 669
Joined: Tue Sep 14, 2004 2:45 pm
Location: istanbul/Acıbadem
Contact:

Re: Türkiye'de 2 ipli Uçurtmalar Nasıl Yaygınlaştırılır ?

Post by erol »

Sanıyorum, Dodd Gross Flight School veya Prism Pilot gibi bir eğitim setinin türkçe altyazısını hazırlamak çok faydalı ve iyi bir başlangıç olur diye düşünüyorum. Kendi adıma elimdekilerin haricinde neler çıkmış bir bakacağım. Benson'ın Trick and Treat'i çok iyiydi diye hatırlıyorum, arşivden çıkardım tekrar bir göz atacağım.

Öte yandan tecrübelerim bana her hafta gidilemediği, gidildiği durumda bile yeşilköydeki rüzgarın buna her zaman izin vermediği, verdiği durumda alanda yerin kısıtlı, muhabbetin güzel olduğunu söylüyor :)

Kendi adıma trick kabiliyetimi arttırmak ve yarışacak kadar iyi bir set hazırlamayı çok isterim doğrusu :)
Erol Dinneden
http://www.adammarka.com.tr
User avatar
Aykutbey
Posts: 12
Joined: Wed Oct 02, 2013 12:11 pm

Re: Türkiye'de 2 ipli Uçurtmalar Nasıl Yaygınlaştırılır ?

Post by Aykutbey »

Herkese merhaba, facebook üzerinden açmış olduğum prism kite fliers adlı gruba hepinizi bekliyorum, orada hep yabancılar var şu anda ama türkler de gruba katılırsa organize olunabilir, ayrıca grup bilgi almak için çok iyi bir kaynak haline geldi.
Ben İstanbul'da otururken Caddebostanda Nexus uçuruyordum ve insanların çok ilgisini çekiyordu ama uçurtmalar ulaşım çok kolay değil bu yüzden hobiye kimse başlayamıyor maalesef, keşke Türkiyeye bir bayii açsa da daha uygun fiyata uçurtma bulsak
User avatar
drkkbn
Posts: 180
Joined: Wed Jul 18, 2007 4:58 pm
Location: Yeşilyurt / İstanbul
Contact:

Re: Türkiye'de 2 ipli Uçurtmalar Nasıl Yaygınlaştırılır ?

Post by drkkbn »

Aklıma iki iplileri yaygınlaştırmak için bir fikir geldi ama uygulanabilirliği konusunda sizlerin tecrübe ve görüşlerinize ihtiyacım var.

Fikirin temeli direksiyon derslerinde kullanılan bir set pedalın eğitimi alan bir set pedalın da eğitimi veren kişinin önünde durduğu eğitim arabalarına dayanıyor.

Bu yöntemi alıp iki ipli uçurtmalara uygulayabilir miyiz? Tabii ki basit manevralar ve ilk uçuşlar için. Böylece iki ipli uçurmanın keyfinin uçurtmaya bir şey olma korkusu olmadan etrafımızdakilere de tattırabiliriz.

Yöntem 1:
Genel Bakış:
Acemi pilotun tutacaklarına 2'şer metrelik birer ip ve tutacak daha bağlanıp tecrübeli pilot acemi pilotun arkasında durup gerek olduğu durumlarda ipi çekerek müdahele edebilir, onun dışında ipleri gevşek tutar.
Neden İşe Yarar:
  • Tecrübeli pilotun bir ipi çekmesi acemi pilotun o ipteki kontrolünü etkisiz kılacağından tecrübeli pilot uçurtmaya manevra yaptırabilir.
  • Tecrübeli pilot uçurtmayı acemi pilot olmadan kaldırabilir ve acemi pilot uçurtma havadayken yerine geçebilir. İndirirken de aynı şey geçerli.
Olası Sorunlar:
  • Tecrübeli pilot sağ ipi çekerken acemi pilot sol ipi çekerse uçurtma daha sert bir düşüş ile karşılaşabilir veya daha büyük bir tehlike oluşturabilir.
  • Tecrübeli pilotun ipleri acemi pilotun bacaklarına, ellerine sürtünüp yanma vb. durumlar oluşturabilir.
  • Acemi pilot, tecrübeli pilotun tam önünde duracağından görüşünü kapatabilir.
Yöntem 2:
Genel Bakış:
Tecrübeli pilotun tutacaklarına 2'şer metrelik birer ip ve tutacak daha bağlanıp acemi pilot tecrübeli pilotun arkasında durup gerek olduğu durumlarda ipi çekerek müdahele edebilir, onun dışında ipleri gevşek tutar.
Neden İşe Yarar:
  • Tecrübeli pilotun bir ipi çekmesi acemi pilotun o ipteki kontrolünü etkisiz kılacağından tecrübeli pilot uçurtmaya manevra yaptırabilir.
  • Tecrübeli pilot uçurtmayı acemi pilot olmadan kaldırabilir ve acemi pilot uçurtma havadayken yerine geçebilir. İndirirken de aynı şey geçerli.
Olası Sorunlar:
  • Tecrübeli pilot sağ ipi çekerken acemi pilot sol ipi çekerse veya tecrübeli pilot sağ ipi çekerken acemi pilot da sağ ipi çekerse uçurtma daha sert bir düşüş ile karşılaşabilir veya daha büyük bir tehlike oluşturabilir.
  • Acemi pilotun ipleri tecrübeli pilotun bacaklarına, ellerine sürtünüp yanma vb. durumlar oluşturabilir.
  • Tecrübeli pilot, acemi pilotun tam önünde duracağından görüşünü kapatabilir.
Yöntem 3:
Genel Bakış:
Tecrübeli pilot ve acemi pilot 2'şer metrelik birer ip ve tutacak ile uçurtmaya bağlanıp (Y oluşturacak şekilde) yan yana dururlar; böylece uçurtmaya paralele komut verebilirler.
Neden İşe Yarar:
  • Tecrübeli pilotun bir ipi çekmesi acemi pilotun o ipteki kontrolünü etkisiz kılacağından tecrübeli pilot uçurtmaya manevra yaptırabilir.
Olası Sorunlar:
  • Tecrübeli pilot sağ ipi çekerken acemi pilot sol ipi çekerse veya tecrübeli pilot sağ ipi çekerken acemi pilot da sağ ipi çekerse uçurtma daha sert bir düşüş ile karşılaşabilir veya daha büyük bir tehlike oluşturabilir.
  • İplerin dolanma riski olabilir.
Doruk Kuban
User avatar
Altan
Site Admin
Posts: 3734
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:17 pm
Location: İstanbul / Küçükçekmece
Contact:

Re: Türkiye'de 2 ipli Uçurtmalar Nasıl Yaygınlaştırılır ?

Post by Altan »

Fikir olarak güzel ama bence çok gerekli değil. Yeni uçuran kişiye arkasında durup kollarına zaten çoğunlukla müdahale ediyoruz. İplere bazen çabuk tepki vermek gerekiyor. Çekme kadar bırakma da önemli. Bırakmanın gerşekleşebilmesi en büyük sorun. İlk başlayan kişi foil ile başlarsa sorun büyük oranda çözülüyor. Düşme, kırılma tehlikesi kalmıyor.

Ayrıca fazla müdahale yapılırsa öğrenen kişi yeterince deneyim yaşayamayacak. Öğrenme sürecini bile uzatabilir. Son olarak mantığı bir saat içinde kapıyor öğrenen kişi.

Asıl sorun başlayan kişinin bunu devam ettirmesi, ilerletmesi. Bu işi iyi beceren birinden ders alabilmek gerçekten çok yararlı olabilirdi.

İki iplinin gelişmesi önündeki engeller:
1- uçurtma bulunmuyor.
2- kaliteli ve ileri seviye uçurtmalara geçiş sorun, bulunmama + yüksek fiyat.
3- gelişmek için zaman gerekiyor.
4- gelişmek için eğitmen gerekiyor. (elimizdeki videolar her şeyi gösteriyor ama eğitmenin yeri ayrı.)

İnsanlar iyi sonuç alabilecekleri bir seviyeye ulaşsalar devamını getireceklerine eminim.

Görebildiğim kadarı ile bu işe genellikle genç arkadaşlar meraklılar, başlıyor ve biraz geliştiriyor sonra kayboluyorlar. Genellikle iş hayatına atıldıklarında uçurtma bitiyor. İçlerinde hala uçurtma heyecanı vardır eminim, ama orada kalıyor.

Takım çalışmaları gerçekten keyifli oluyor. Belki takım çalışması iyi bir çıkış noktası olabilir.
Altan Güvenni
Uçucu madde bağımlısı.
User avatar
Altan
Site Admin
Posts: 3734
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:17 pm
Location: İstanbul / Küçükçekmece
Contact:

Re: Türkiye'de 2 ipli Uçurtmalar Nasıl Yaygınlaştırılır ?

Post by Altan »

Biraz düşündüm de belki iki kişi arasında ip yerine bir çubuk, sırık, sopa, (her neyse) daha yararlı olabilir. Böylece hem çekmeye, hem bırakmaya yardımcı olur.

ekleme:
Biraz daha düşündüm. En iyisi kişiye doğrudan kollarından elle müdahale etmek.
Altan Güvenni
Uçucu madde bağımlısı.
User avatar
mustafa-topcu
Posts: 758
Joined: Sat Jul 31, 2010 6:25 pm
Location: Denizli

Re: Türkiye'de 2 ipli Uçurtmalar Nasıl Yaygınlaştırılır ?

Post by mustafa-topcu »

Kite-surf eğitimlerini biraz izleme şansı bulmuştum.Eğitmen,ters bir harekette ya kollardan müdahale ya da kumanda bar larından müdahale ediyordu.

Yeni başlayanlar genellikle,hemen hareketler yapmak istiyor(Yere yakın uçmak,art arda taklalar vs.)Tabi bu hüsranla sonuçlanıyor.Fazla panik yaşıyorlar.Biraz daha sakin olsalar işi kapacaklar,ama olmuyor işte...

Türkiye'de 2 iplilerin yaygınlaştırılması zor görünüyor.Bizim uçurtmamız olan altıgeni yapmak yerine hazır olarak alıyoruz.kaldı ki iki iplikler..Çok zor çoook... :|
MUSTAFA TOPCU____________________________________

Image ucurtmalar.wordpress.com
Post Reply