Online NPW5 (Nasa Para Wing) yapımı

Beraber uçurtma yapıyoruz.
Post Reply
User avatar
Melih
Posts: 1104
Joined: Tue Mar 08, 2005 5:41 pm
Location: Kozyatağı, İstanbul
Contact:

Online NPW5 (Nasa Para Wing) yapımı

Post by Melih »

Öncelikle Tarihçe ile başlayalım;

NPW, Francis Rogallo tarafından Gemini projesinde, uzay kapsüllerinin yeryüzüne indirilmesi için tasarlanmış dünyanın en efektif yüksek irtifa paraşütüdür. Yani birim kumaş ve yüzey alanına karşılık en yüksek kaldırma kuvvetini veren ve açılması garantili olan paraşüttür.

Francis Rogallonun kim olduğunu bilmeyen yoktur sanırım ama ben yinede anlatayım; Rogallo, şu an kullanılan Hanglider(delta kanat) ları keşfeden ve serbest uçuş havacılığın Einstein'i olarak tanımlanabilecek bir mucittir. Günümüz havacılığında sayısız patenti kullanılmaktadır.

NPW5 onlarca yıl yüksek irtifa paraşüt tasarımı olarak yıllarca raflarda tozlandıktan sonra 1993 yılında bir alman uçurtmacı tarafından 4 ip bağlanıp uçurulunca değeri anlaşılmıştır. Hala birçok uçurtmacı tarafından göz ardı edilse de, uçurtmaların yük atı hatta katırı demek doğru olacaktır.

Yaklaşık 200gram ağırlığında ve küçük pet şişe boyutunda bir NPW açıldığında 3.2 metrekare olur ve saatte 30-40 kilometrelik bir rüzgarda 80 kg bir güç üretir.


<b>----------------- Malzemeler --------------</b>

<b>Kumaş:</b>
3-4 metre 140cm genişlikte Tafetta kumaş. Ribstop NPW yapmak için en doğru kumaş değil, çünkü NPW nin oval formları için kumaşın esneyebilmesi çok önemli. Orjinal NPW de Ribstop kullanılıyordu ancak bu uçurtmanın boyunun 20m den büyük olduğunu unutmamak gerekir, o boyda ribstop da gerekli ovalliği verebilir ama bizim 3.2 metrekarelik uçurtmamızda bunu yapmak içi tafetta lazım. tafetta ucuz ve kolay bulunuyor bu yüzden herkes için de uygun olacaktır.

<b>İpler</b>
Koşumlar için kullanmak için en uygun ip su geçirmez ayakkabı dikişinde kullanılan mumlu ipler. Ben yaklaşık 30 çeşit ipi aylarca deneyip 10 tane kadar farklı NPW ye söke taka şu sonuca vardım ki, çok az mum içeren 0.7 mm lik böyle bir ip, her derdinize deva olacaktır. Tahtakalede ayakkabı malzemesi satanlarda sarı makaralara sarılı olarak bulunuyor üreticisi bir alman firması, mum okadar az ki ele hiçbir şekilde yapışmıyor. Mumlu olduğunu anlamak için bütün gücünüzle çekip bırakmanız lazım, bıraktığınızda ip değil bir tel gibi dümdüz kalacaktır. Kopma kuvveti 12kg civarında , NPW için ideal. 500metresi 10 milyon. 36*12 yaklaşık 720 kg gibi bir toplam kopma dayanımı oluşuyor. Mumsuz ip de kullanabilirsiniz ancak ipler sürekli karışacak sizi sinir edecektir. Mumlu ip uçuş sırasında sertleşeceği için stall olduğunda veya bir sorun çıktığında asla karışmıyor. Çok mumlu iplerde uygun değil, onlarda karışmaktan daha beter çekilde birbirine yapışıyor.

Dikiş ipi olarak mutlaka polyester ip öneririm, polyamid ip bulursanız çok daha iyi olur tabi.

Destek ipleri, kumaşın içerisine dikilerek koşumların kumaşı yırtmasını önlüyorlar. Bu iş içinde içerisinde öz olmayan örgü dakron ipler uygun, 80-100 kiloluk bir ip ükemmel iş görecektir.

<b>Çıta:</b>
Böyle birşey yok şaka olsun diye yazdım :)

<b>Kolonlar:</b>
Uçurtmayı yönetmek için kullanacağınız 4 adet sağlam ip. Mümkünse halat. GÜç için gerekli 2 adedi mutlaka statik ip olmalı yani 20 metrelik bir ipte 50kg yük altında esneme 4-5 santimi geçmemeli yoksa kontrol etmek çok zor olacaktır.100kg ve üstüne dayanıklı olmalı ve mutlaka test edilmeli. Havaya kalktığınızda canınız bunlara emanet olabilir. Güvenlik çok önemli.
Frenler için statik olma zorunluluğu yok ama 20-40kg kadar çekseler iyi olur.

<b>Saplar (Handle)</b>
1 inç plastik su borusu. 60 cm gerekli olacak. 30 cm iki parçaya bölüp, 130 derecedeki fırında 20 dakika bırakıyoruz. sonra fırın eldiveni ile tutup, tam ortasından 30 derece açı ile büküyoruz. böylece saplarımız hazır oluyor. uca yakın iki delik deldinizmi ip bağlantılarıda hazır olacaktır. Dışına bisiklet gidonunda kullanılan süngerlerden taktınız mı fabrikasyon olanlara taş çıkartır valla :) toplam maliyet 2 YTL kadar olur.


Şimdilik benden bukadar. Dikiş vs yi sonra anlatacağım.
User avatar
led
Posts: 945
Joined: Mon Sep 20, 2004 8:00 pm
Location: Samsun

slm

Post by led »

@Melih
elinize sağlık...birkaç soruyla başlayalım :D
mumlu ipin markası varmı?
destek ipinin markası varmı?(öz olmayan örgü dakron ipler ??)
kolonlarda kullanılan halatların çapı?...
statik ip neki?:))...markası varmı?
su borusunun markası varmı?:))))
çıta işi kolay:))))...
(bu kadar sorunun amacı tam güvenlik...çünki npw diğer uçurtmalardan biraz farklı...)
Eray Kara
User avatar
Melih
Posts: 1104
Joined: Tue Mar 08, 2005 5:41 pm
Location: Kozyatağı, İstanbul
Contact:

Post by Melih »

Öncelikli sorulara özet cevap geçelim;

1- Mumlu ipler "Hoogen Zwirne". Bu sanırım bir imalathane, Az mumlu, 0.7 mm ip diye bulmanız mümkün, oldukça statik bir iptir.

2- Dacron ipi kitestudio.co dan almıştım ama zaten bu ipin dacron olması gerekmiyor, bauhouse da veya tekne malzemesi satan yerlerde bu tür 2 mm gibi çaplarda ipler her zaman uygun olacaktır.

3-Kolonlarda Dyneema kullanırsanız 0.7 - 1mm çap oldukça yeterli, ama tabi bu ipler kolay kolay bulunmadığından, kevlar veya spectra özlü, olmadı polyamid özlü dışı örgü koruma (mümkünse polyamid) kaplı statik ipler iş görecektir.

4- Statik ip, %50 kopma kuvveti altına teknik olarak esnemeyen, yada esneme katsayısı %5 ve altında olan iplerdir. En uygun olanı Spectra %0.5 den başlar, daha sonra kevlar özlü ipler daha sonra polyamid gelir. Dağcılık malzemesi satan yerlerde "statik ip" veya "yardımcı halat" diyerek almanız mümkün, genelede 2-2.5mm çapındadırlar ve 100kg-300kg civarında kopma dayanımları vardır.

5- iplerin kopma dayanımları, üzerlerinde yazan şeylerdir ancak dağcılık malzemesi olanlar dışında bu değerlere inanmamanızı tavsiye ederim. En iyisi, ipi bir yere bağlayıp, bir tutamak ile kendinizi bu ipe tutunarak kaldırmak. ben 80 kiloyum ve normalde ip kopmamalı, kendinizi silkeleyip zıplayıp dursanız bile ipin kopmaması iyi olur, bu yaklaşık 150-200kg zorlamaya ani olarak dayanıyor demek olur.

Statik ip(yardımcı halat) metresi 2€ civarında olduğu için pek ucuza gelmez. NPW yaklaşık 15-20 metreik kolonlar ile uçurulduğunda iyidir ki bu size 2*2*20 = 80€ ya patlar. en iyisi, kitestudio.com dan 200 librelik dacron veya dacron-spectra ip almak sanırım.

Hiçbirini bulamayanlar için, yelken malzemesi dükkanlarından 2.5-3mm çapında yarış standartlarına uygun 100kg lık halat alırsanız işiniz görülecektir.
User avatar
led
Posts: 945
Joined: Mon Sep 20, 2004 8:00 pm
Location: Samsun

slm

Post by led »

@melih
açıklamalarınız için çok teşekkürler...umarım malzemeleri Samsun'da bulabilirim:((...yarın çıkıp dolaşayım bakalım
Eray Kara
User avatar
Melih
Posts: 1104
Joined: Tue Mar 08, 2005 5:41 pm
Location: Kozyatağı, İstanbul
Contact:

Post by Melih »

@led

birşey değil, samsund aolmak büyük şans, denizcilik ve balıkcılığın böyle yaygın olduğu bir şehirde, büyük bir dükkana giderseniz dynemaa(spectra) ip bulabilirsiniz, hiç yoksa dacron mutlaka vardır, büyük balık avlamam için kullanılıyor her ikisi de.
User avatar
led
Posts: 945
Joined: Mon Sep 20, 2004 8:00 pm
Location: Samsun

slm

Post by led »

@Melih
umarım bulabilirim...yoksa İstanbul'dan bulmaya çalışırız...
Eray Kara
User avatar
Sercin
Posts: 258
Joined: Tue Dec 21, 2004 11:10 pm
Location: İstanbul / Kadıköy
Contact:

Taffeta kumaş

Post by Sercin »

Taffeta kumaş bulabilmek için en uygun yer istanbulda eliteks tekstil.

www.eliteks.com

adresinden ulaşabilirsiniz. Metresi 1.60 $ 'dan Parakende satıyolar, 1m - 3m istediğiniz kadar alabiliyorsunuz. Kredi kartı geçmiyor. Telefon ile sipariş verilirse kargo ile yollayabiliyorlar.

Taffeta kumaşın eni 1.50m ile 1.60m arasında değişiyor. Hemen hemen tüm renkler var.

Bende nasa konusunda ilerde ekleme yapacağım. Şimdilik sevgiler saygılar....

Serçin
User avatar
etobur
Posts: 66
Joined: Sat Sep 18, 2004 4:01 am

Post by etobur »

Ben bir sey merak ediyorum. NPW9b yerine NPW5 yapmanizin bir sebebi var mi? Anladigim kadari ile 9b yaklasik 15% daha cok cekiyor, ve daha genis bir ruzgar penceresi var. Ayni zamanda daha hizli. Ama yapmasi daha zorsa ya da baska dezavantajlari varsa bilmiyorum. Zaten butun teknikler asagi yukari ayni.

Toros
User avatar
Melih
Posts: 1104
Joined: Tue Mar 08, 2005 5:41 pm
Location: Kozyatağı, İstanbul
Contact:

Post by Melih »

Hımm Benim neden NPW9 Yapmadığımı şöyle açıklayayayım;

1-NPW5 Orjina tasarım ve rüzgar tüneli testleri nasanın en büyük rüzgar tünelinde yapılmış, dolayısı ile gerek acil durum kapanma-açılma, gerek fren ve yönlendirme tepkileri mükemmel.

2-Çekiş gücü yüksekliğinden kasıt çekiş gücü ise doğru ancak kaldırma gücü ise yanlış. Yatayda ve arkadan rüzgar alır konumda NP9 daha güçlü olabilir ama o konumda daha fazla güç isteniyorsa dikdörtgen bir çarşafa 4 tane i bağlarsanız çok daha fazla güç verir. Amaç, hareket halinde iken sizin ile beraber hareket eden bir uçurtmanın hareket sebebi ile gerekli kaldırma kuvvetini üretmesi. Yerde sürüklenmek değil havaya fırlamak veya buggy istiyorsanız NPW5 bence ideal.

3-Aynı boyutta iki NPW5 arasında bile sadece kumaş, dikim tekniği ve iplerin bağlanmasındaki 1-2mm lik hata %50 civarında güç farkına yol açıyor. Emin bey ile de serçin bey ile de bunu yaşadık. İp sayısı çok daha fazla ve karmaşık olan NPW9 için hem yeterli kaynak bilgiyi bulmanız zor hem de hangi ipin kaç mm yanlış olduğunu anlamanız.

4-Uzay kapsülünü indirmede, yamaç paraşütü arızalarında açil durum paraşütlerinde, Antartikayı geçmede NPW5 kullanıyorlarsa mutlaka bir bildikleri vardır :)

5-Ayrıca NPW5 in statik konumda uçurmak için de mükemmel çünkü, NPW9 a göre çok daha akrobatik bir uçurtma, Serçin bey veya diğer arkadaşlar ile NPW5 savaştırmalarımızı gören arkadaşlar ne demek istediğimi anlayacaktır.

<b>Sonuç:</b> Bir şekilde NPW9 da NPW5 de aynı işe yarıyor ve aralarında bir fark yok ise, Dikimi kolay, Ayarı kolay, Uçuşu emniyetli ve kontrolü mükemmel olduğu içi npw5 i tercih ederim.


Serçin bey bir NPW9 dikti, beraber ipleri ile biraz debelendik, formunu korumada zorlanıyor ve kontrollere pek iyi tepki vermiyor, halletti ise bilmiyorum tabi. NPW5 göre farklarını birde ona sormakta fayda var.

Şahsi kanaatim, %15 falan gibi şeylere fazla itibar etmemeniz, Birilerida pappilion (acil durum için NPW paraşüt tasarımı) çok daha iyi diyor. Başka birileride npwnin orta iplerini çıkarıp balon benzeri bişey yapıp %50 fazla diyor, bunların uçurtmanın hangi konumunda hangi rüzgar hızında ve hangi açıca uçarken olduğu bilgisi hep havada kalıyor. NASA ya güvenin derim :)
User avatar
etobur
Posts: 66
Joined: Sat Sep 18, 2004 4:01 am

Post by etobur »

Oncelikle tesekkurler detayli cevap icin. Bazi noktalara katiliyorum, bazilarina katilmiyorum, bir cogunu da sorguluyorum (forum bunun icin degil mi zaten :)).
1-NPW5 Orjina tasarım ve rüzgar tüneli testleri nasanın en büyük rüzgar tünelinde yapılmış, dolayısı ile gerek acil durum kapanma-açılma, gerek fren ve yönlendirme tepkileri mükemmel.
NPW5 nasa'da gelistirilirken kapsulleri indirmek icin parasut olarak kullanilmiyor muydu? Ve sizin de dediginiz gibi 1993'te 4 ip baglandi ve ucurtma olarak ucuruldu. Yani NASA'nin en buyuk ruzgar tunelinde yonlendirme ve fren tepkilerinin denenmemis, dolayisi ile gelistirilmemis olmasi lazim. Amac o degildi sanirim.
2-Çekiş gücü yüksekliğinden kasıt çekiş gücü ise doğru ancak kaldırma gücü ise yanlış. Yatayda ve arkadan rüzgar alır konumda NP9 daha güçlü olabilir ama o konumda daha fazla güç isteniyorsa dikdörtgen bir çarşafa 4 tane i bağlarsanız çok daha fazla güç verir. Amaç, hareket halinde iken sizin ile beraber hareket eden bir uçurtmanın hareket sebebi ile gerekli kaldırma kuvvetini üretmesi. Yerde sürüklenmek değil havaya fırlamak veya buggy istiyorsanız NPW5 bence ideal.
Carsafin daha guclu cekiyor olmasina bir diyecegim yok. Fakat konu disi sanirim. Ben sahsen buggy'min yerden kalkmasindan cok hizli gitmesini tercih ederim. Sonucta cekis iplerden geliyor. Ne yonde olursan olsun, kisiye/buggy'ye uygulanan guc ipler dogrultusunda. Bu durumda, eger ucurtma yukarida ise, ve daha cok gucu bu acida uretiyorsa, bu kuvvetin yere paralel komponent'i, yere daha yakin bir ucurtmaninkinden daha az olacaktir (ayni gucu uretiyor olsalar bile).

3-Aynı boyutta iki NPW5 arasında bile sadece kumaş, dikim tekniği ve iplerin bağlanmasındaki 1-2mm lik hata %50 civarında güç farkına yol açıyor. Emin bey ile de serçin bey ile de bunu yaşadık. İp sayısı çok daha fazla ve karmaşık olan NPW9 için hem yeterli kaynak bilgiyi bulmanız zor hem de hangi ipin kaç mm yanlış olduğunu anlamanız.
Bu konuda pek bir bilgim yok. Sadece bu yaptigim ucurtma (9b) ilk yaptigim ucurtma, ve cok milimetrik oldugumu sanmiyorum. Fakat yaklasik 10-12 km'lik ruzgarda 50x2 kg'lik deneme iplerim koptugundan daha yuksek ruzgarlarda yeterli olacagini dusunuyorum... NPW9 ile ilgili bilgi bulmakta pek zorlanmadim ben dogrusu. Ama fazla ip sayisi oldugu dogru. Bunlari yapmak bir kosum tahtasi ile en fazla 1 saatimi aldi. Baglamak biraz daha uzun surdu.
4-Uzay kapsülünü indirmede, yamaç paraşütü arızalarında açil durum paraşütlerinde, Antartikayı geçmede NPW5 kullanıyorlarsa mutlaka bir bildikleri vardır :)
Parasut olarak kullanilmasina bir diyecegim yok. Ama benim amacim ucurtmanin dususumu yavaslatmasi degil. Antartikayi gecerken de (98'de ve 2000de) NPW9 daha ortalarda yoktu galiba. Nasa planlarini lisansliyan firma ucurtmanin cikisini 2002'de yapti. 2003'teki Baykal golunun gecilmesindeki kullanilan ucurtmalar ise NPW9'du.
5-Ayrıca NPW5 in statik konumda uçurmak için de mükemmel çünkü, NPW9 a göre çok daha akrobatik bir uçurtma, Serçin bey veya diğer arkadaşlar ile NPW5 savaştırmalarımızı gören arkadaşlar ne demek istediğimi anlayacaktır.
Buna da diyecek pek bir seyim yok. Hic ikisini yan yana karsilastirmadim. Sadece okuduklarim NPW9'un daha kontrol edilebilir ve hizli oldugu yonunde. Bu "akrobatik" tanimina giriyor mu bilmiyorum...
<b>Sonuç:</b> Bir şekilde NPW9 da NPW5 de aynı işe yarıyor ve aralarında bir fark yok ise, Dikimi kolay, Ayarı kolay, Uçuşu emniyetli ve kontrolü mükemmel olduğu içi npw5 i tercih ederim.
Burda ayni ise yarayip yaramadiklarini, aralarinda fark olmadigini soyleyemem, bilmiyorum, ama yine okuduklarim genelde 9u tutar durumda. Ayarin kolayligi nerden geliyor pek anlamadim. Ucus emniyeti ile de elimde pek bilgi yok -yine de zaten parasut olarak kullanmayi dusunmuyorum ucurtmami.. Kontrol mukemmelligi ile de buldugum bilgiler 9 tarafinda..
Serçin bey bir NPW9 dikti, beraber ipleri ile biraz debelendik, formunu korumada zorlanıyor ve kontrollere pek iyi tepki vermiyor, halletti ise bilmiyorum tabi. NPW5 göre farklarını birde ona sormakta fayda var.

Şahsi kanaatim, %15 falan gibi şeylere fazla itibar etmemeniz, Birilerida pappilion (acil durum için NPW paraşüt tasarımı) çok daha iyi diyor. Başka birileride npwnin orta iplerini çıkarıp balon benzeri bişey yapıp %50 fazla diyor, bunların uçurtmanın hangi konumunda hangi rüzgar hızında ve hangi açıca uçarken olduğu bilgisi hep havada kalıyor. NASA ya güvenin derim :)
Sercin beyin de fikirlerini merakla bekliyorum. NASA'ya guven konusunda da... Amaclari farkli olabilir onlarin. Ayrica NPW9da nasa tasarimi. Ama parasut olarak NPW5 kadar etkili olmayabilir. Ve de tabii agirlik, maliyet gibi faktorler de etken olabilirmis gibi geliyor..

Tekrar tesekkurler cevap icin,

Toros
User avatar
Sercin
Posts: 258
Joined: Tue Dec 21, 2004 11:10 pm
Location: İstanbul / Kadıköy
Contact:

npw5 versus npw9 :))

Post by Sercin »

Selamlar;

İkisinden de yaptım. Ama bir daha yapacak olsam npw 5 yaparım diyerek kararımı peşinen belirteyim. Ki yapacağım. Benim pi bozuldu. çamaşır makinasında yıkayınca tafetanın üzerindeki kaplama aktı :(

Herneyse yorumlarıma geçeyim;
1. npw9 kesinlikle daha hızlı. Anlayabildiğim kadarıyla npw9 profili npw5 den çok daha ince. Bu sebepten manevralarda hızı arttırabiliyorsunuz.

2. Hız artımından dolayı çekme kuvveti hızın karesiyle artacağından kuvvette artacaktır.

3. Gene bu hız artımından ve profil inceliğinden dolayı, rüzgar penceresinin dışına doğru gittiğinde kapanıyor. Açmak için frenlere asıldığınızda top top olup düşüyor. (en azından benimki öyle...)

4. Npw9 un manevra hızı npw5 ten daha fazla ama kanaatimce bugy'de bu işe yaramıyacaktır. Çünkü esas güç uçurtmaya havada kavisler çizdirirken üretiliyor. Bugy için ne npw5 nede npw9 istenen performansı vermiyecektir. Ancak illaki nasa ve bugy ise npw9 derim.

5. Npw5'in daha şişkin yapısından dolayı kullanımı rahat, rüzgar penceresi geniş olduğundan yeni başlayanlar için daha uygun olur kanaatindeyim.

6. Ben npw9 un iplerini üşenmeyip cascade bağlamıştım. Eğer üşenmezsem değiştirip bir de normal bağlayıp deneyeceğim. Sanırım Melihin dediği hatanın hangi ipten kaynaklandığını bulamama problemi cascade bağmalamdan kaynaklanıyor.

Şimdilik bu kadar. Görüşmek üzere.

Serçin...
User avatar
etobur
Posts: 66
Joined: Sat Sep 18, 2004 4:01 am

Post by etobur »

Ben de cascade bagladim ipleri. Peki boyutlari neydi ucurtmanin? Bir de iplerin uzunlugunu nereden hesapladiniz? Bahsettiginiz sorunu ben pek yasamiyorum.. Yani ufak tefek kapanmalar yasiyorum bazen ama su an ucurdugum alanda arkamdan (5 metre uzagimda) iki tane 10-15 metrelik agac ve iki ev arasindan gelen ruzgarda 7-8 metrelik deneme ipleriyle ucuruyorum ve dogal olarak turbulansa bagli oluyor bu kapanmalar. Daha uzun iplerle daha duzgun bir alanda ucurdugumda dikkat ederim bu soruna. NPW9un daha genis bir ruzgar penceresi olmasi lazim, ama tabi lafta boyle. Hic karsilastirma firsatim olmadi..

- bu arada pi cok guzel gozukuyordu.. yazik olmus.

Toros
User avatar
Melih
Posts: 1104
Joined: Tue Mar 08, 2005 5:41 pm
Location: Kozyatağı, İstanbul
Contact:

Post by Melih »

Ben okuyana kadar serçin bey konu ile ilgili bayağı yazmış, ben sadece paraşüt konusunu açıklayayım isterseniz. Paraşüt tasarımı olan NPW5 den kasıt pek anlaşılmadı sanırım bunlar dome paraşütler değil, bunlar hava içerisinde aerodinamikler sebebi ile kaldırma kuvveti üreten şeyler. Yani sizin uçurtma dediğiniz şey ile benim paraşüt dediğim şey aynı şey, rüzgar tunelinde alttan hava verilerek içine hava dolması ile değil uçak kanadı gibi karşıdan hava verilerek deneniyorlar.

Şu anda Buggy uçurmak için kullanılan tüm foiller aslında paraşüt(sizin değiminizle ise uçurtma) aynı şekilde tüm NPW lerde öyle. NPW5 ve 9 kaldırma gücünü aerodinamik etkiler ile artıran paraşütler aslında böylece çekiş gücü standart paraşütlere göre çok daha yüksek oluyor. Bu sanırım 1,2,4 ve5. sorularınızı cevaplamıştır. Kastedilen paraşütten ne anladığınıza bağlı. Hava dolan dome lar değiller tabiki.


NPW9 daha ince profilli bu doğru ama dediğim gibi çekiş gücü önemli değil bunun için çarşaf var, önemli olan kaldırma gücü. Buggy de havaya uçmayacaksınız ama kaldırma gücünün bir vektörü ile hareket etmek zorundasınız çünkü eğer çekiş gücünün vektörünü kullanırsanız sadece rüzgarı arkanıza aldığınızda gidebilirsiniz. (Yelkencilik dersleri bölüm 1)

NPW9 Formu çok daka yayvan ve ince profilli tabiki serbest durumda çok daha hızlı olacaktır ancak yüksek hız için kullanacaksanız Flexy yapmanız çok daha iyi ince ve gerçek kanat profili ile 300kilometreye kadar çıkarılmış bir mdel. bu hızda NPW lerden çok daha güçlü olacaktır.

Burada amaç siz dururken buggy i hareket ettirecek veya giderken buggye ani manevrlar yaptırabilecek gibi kaba bir güç ise, veya yerde durup keyif için uçuracaksanız o hız zaten gerekli olmayacaktır.

Karşılaştırma için önerim daha ilk NPW de bunu yapmamanız, Ben şimdiye kadar 20 civarında NPW5 diktim, Seri imalata geçmeden önceki modellerin hepsi biribirinden ilginç oluyor. o sırada kumaşı kesim yönünüzden tutun ipin esnemesine kadar bir sürü faktör var. Örneğin: Araba brandasından yaptığım siyah NPW5 im standarttan 2 kat ağır, ipleri 2 kat esnek, sonuçta gücü az olur gibi geliyor ama 2.4 metrekare iken 3.2 metrekareden daha fazla güç veriyor. Ama penceresi daha dar. Kimbilir bundan sonra yapacağınız NPW9 şu andakinden belki 2 kat daha güçlü olur.

23 nisanda geliyorsanız kapıştırırız NPW leri, iki NPW nin köpekdövüşü yapmansı harika oluyor. kilyosta 3 kişi yapmıştık millet işi gücü denizi bırakıp saatlerce seyrediyor. Beğenirsem bende bir tane dikerim.

<b>NOT</b>: Bu başlıktaki tartışmayı "NPW5 mi NPW9 mu?" diye bir başlığa taşısak daha iyi olacak sanırım. Başlığın adını "online NPW5 yapımı" olarka değiştirmekte mümkünse öyle yapalım ki şu online uçurtma yapımı konusundan fevkalade uzaklaştık, bir an önce geri dönmeliyiz. (Halit veya ferruh beye duyurulur :) )
User avatar
etobur
Posts: 66
Joined: Sat Sep 18, 2004 4:01 am

Post by etobur »

Evet bence de ucurtma yapimina donsun bu konu.. Iyi oluyor boyle yazip tartismak arada. Parasut vs. kanat konusunda da simdi daha iyi anladim ne demek istediginizi. Ne yazik ki haziran'dan once donemiyorum turkiye'ye. Belki o zaman gorusuruz. Tesekkurler tekrar.

Toros
User avatar
led
Posts: 945
Joined: Mon Sep 20, 2004 8:00 pm
Location: Samsun

slm

Post by led »

@Melih
@Toros
@all
nezaman başlıyoruz?? :)...
Eray Kara
Post Reply