Mekik.
- Altan
- Site Admin
- Posts: 3734
- Joined: Tue Sep 14, 2004 9:17 pm
- Location: İstanbul / Küçükçekmece
- Contact:
Mekik.
Yeni tasarımım. Bilim kurgu filmlerindeki gemiler arasında hareket eden mini mekikler gibi bir his uyandırdı.
Bu da çeşitlemesi.
Her ikisini de uygulamayı düşünüyorum.
Google Sketchup yazılımını kullanarak hazırladım.
http://www.martiuk.org/forum/viewtopic.php?t=347
Bu da çeşitlemesi.
Her ikisini de uygulamayı düşünüyorum.
Google Sketchup yazılımını kullanarak hazırladım.
http://www.martiuk.org/forum/viewtopic.php?t=347
Altan Güvenni
Uçucu madde bağımlısı.
Uçucu madde bağımlısı.
- Altan
- Site Admin
- Posts: 3734
- Joined: Tue Sep 14, 2004 9:17 pm
- Location: İstanbul / Küçükçekmece
- Contact:
Bugün tasarımlardan birini uygulamaya karar verdim. Abdullah'ın yardımıyla işe giriştik. (dikiş makinasına geçmeme izin vermedi. )
Uçurtmanın uçup uçmayacağını bilmediğim için ripstoplara kıyamadım. Tafetalardan kesmeye karar verdim.
50 x 100 cm. üst kanatlar
100 x 100 cm. alt kanatlar
Birleşince bir yarı böyle görünecek.
Orta kısım aynı dc gibi üçgen prizma.
Küçükçekmece gölü kıyısında denemeye karar verdik.
Uçurtmanın uçabildiğini gördük. Fakat bir sorunla karşılaştık.
Ortadaki tek çıta gerdirmeye yetmedi.
Sol uç açıldı ve gerdirme çıtası dışarı çıktı. Bunun dışında kanatların üst ve alt taraftan da gerdirmeye ihtiyacı olduğu anlaşıldı. Son resimde görüldüğü gibi iki kanat birbiri üzerine binme eğiliminde. Üst ve alt uçlara gerdirme çıtası eklemeyi düşünüyorum. Belki üst kısım eğimli kenarlara dc gibi çıta koyabilirim. Tasarımda başka düzeltimlere ve geliştirmelere ihtiyaç var gibi görünüyor. Eğer yeterli sonuç alırsam ripstop ile oldukça güzel desenleri olan bir tane dikeceğim.
İlk çizimdeki tasarımın daha iyi gerdirme yapısı olduğunu düşünüyorum. En kısa zamanda onu da uygulayacağım.
Uçurtmanın uçup uçmayacağını bilmediğim için ripstoplara kıyamadım. Tafetalardan kesmeye karar verdim.
50 x 100 cm. üst kanatlar
100 x 100 cm. alt kanatlar
Birleşince bir yarı böyle görünecek.
Orta kısım aynı dc gibi üçgen prizma.
Küçükçekmece gölü kıyısında denemeye karar verdik.
Uçurtmanın uçabildiğini gördük. Fakat bir sorunla karşılaştık.
Ortadaki tek çıta gerdirmeye yetmedi.
Sol uç açıldı ve gerdirme çıtası dışarı çıktı. Bunun dışında kanatların üst ve alt taraftan da gerdirmeye ihtiyacı olduğu anlaşıldı. Son resimde görüldüğü gibi iki kanat birbiri üzerine binme eğiliminde. Üst ve alt uçlara gerdirme çıtası eklemeyi düşünüyorum. Belki üst kısım eğimli kenarlara dc gibi çıta koyabilirim. Tasarımda başka düzeltimlere ve geliştirmelere ihtiyaç var gibi görünüyor. Eğer yeterli sonuç alırsam ripstop ile oldukça güzel desenleri olan bir tane dikeceğim.
İlk çizimdeki tasarımın daha iyi gerdirme yapısı olduğunu düşünüyorum. En kısa zamanda onu da uygulayacağım.
Altan Güvenni
Uçucu madde bağımlısı.
Uçucu madde bağımlısı.
Vallahi bravo,
Ben tasarımı pek beğendim ancak önerim aşağıdaki şekilde olacak.
A-B arasında esneyen kısmın esnemesini almak için içerisine esnemeyen bir ip dikilip A-B noktalarından gerdirilmeli, içeri dolan havanın düzgün ve geriye akışını sağlamak için (aksi taktirde yandan kaçma eğilimi olacaktır), E-B arasındaki kısımın açık olması gerekiyor. Böylece havanın kaçış gönü de düzenlenmiş olur. A-B gergisinin D-B hattı üzerinde uzamaya sebebp olmamsı için bu arada da aynı şekilde kumaşın içerisine dikilen bir ip ile gergi yapılmalı, bu durumda D-B-A hattındaki gerginliği sağlamak için C noktasında çekme oluşur ki, bu da istediğimiz birşey. sadece c ucundan gerdirerek D-B-A hattının gergin kalmasını sağlamış oluyoruz.
E-B deki açıklığın benzeri ve tüm hava kaçışının D-C hattına yüklenip orayı çok esnetmesine engel olmak için D-B hattında sarı kumaşı kahverenhi olana dikmeyerek bir açıklık bırakılabilir, bu durumda hem kahvernegi kumaşın dikildiği D_B hattındaki gergi ipinin üzerindeki yük azalmış olur, hen de o kenardan düzgün bir hava kaçışı sağlanır.
Pek uzattım sanırım ama, söz konusu olan statik yükler ve aerodinamik olunca susmak mümkün değil
Ben tasarımı pek beğendim ancak önerim aşağıdaki şekilde olacak.
A-B arasında esneyen kısmın esnemesini almak için içerisine esnemeyen bir ip dikilip A-B noktalarından gerdirilmeli, içeri dolan havanın düzgün ve geriye akışını sağlamak için (aksi taktirde yandan kaçma eğilimi olacaktır), E-B arasındaki kısımın açık olması gerekiyor. Böylece havanın kaçış gönü de düzenlenmiş olur. A-B gergisinin D-B hattı üzerinde uzamaya sebebp olmamsı için bu arada da aynı şekilde kumaşın içerisine dikilen bir ip ile gergi yapılmalı, bu durumda D-B-A hattındaki gerginliği sağlamak için C noktasında çekme oluşur ki, bu da istediğimiz birşey. sadece c ucundan gerdirerek D-B-A hattının gergin kalmasını sağlamış oluyoruz.
E-B deki açıklığın benzeri ve tüm hava kaçışının D-C hattına yüklenip orayı çok esnetmesine engel olmak için D-B hattında sarı kumaşı kahverenhi olana dikmeyerek bir açıklık bırakılabilir, bu durumda hem kahvernegi kumaşın dikildiği D_B hattındaki gergi ipinin üzerindeki yük azalmış olur, hen de o kenardan düzgün bir hava kaçışı sağlanır.
Pek uzattım sanırım ama, söz konusu olan statik yükler ve aerodinamik olunca susmak mümkün değil
Esneme yine olacaktır, D-B hattındaki sarı ve D-C hattında kahverengi kumaşlar dışa açılacağı için V formu oluşup denge sağlanır zannımca.
Yanlız dikkat etmek gereken birşey var, çıtalara yatay değil dikey yük binmelidir her zaman , formun düzgün kalması buna bağlı. Serçin hoca ile oturup statik denge hesapları yapsak da olur ama okadar bilimsel uçurtmacılığa gerek yok
bir önerim var, C ucunu kahverengi kumaş aşağı çekiyor, A ve D kenarlarındada kumaş sebebi ile dışa açılma olacaktır, üstelik iki taraf birbirine simetrik kalmamış test uçuşlarında. tüm bu sorunları çözmek için, uçurtmanın dış hatları boyunca tüm uçlara bağlanan ve yanal yükleri alıp çıtalara dikey bindiren ipten bir çerçeve yapmak iyi olur. hem C yi yukarıda tutar
Yanlız dikkat etmek gereken birşey var, çıtalara yatay değil dikey yük binmelidir her zaman , formun düzgün kalması buna bağlı. Serçin hoca ile oturup statik denge hesapları yapsak da olur ama okadar bilimsel uçurtmacılığa gerek yok
bir önerim var, C ucunu kahverengi kumaş aşağı çekiyor, A ve D kenarlarındada kumaş sebebi ile dışa açılma olacaktır, üstelik iki taraf birbirine simetrik kalmamış test uçuşlarında. tüm bu sorunları çözmek için, uçurtmanın dış hatları boyunca tüm uçlara bağlanan ve yanal yükleri alıp çıtalara dikey bindiren ipten bir çerçeve yapmak iyi olur. hem C yi yukarıda tutar
Last edited by Melih on Mon Jul 31, 2006 11:15 pm, edited 1 time in total.
selamlar;
@Altan;
Valla bravo. Az bir değişiklikle olacak gibi gözüküyor. Hatta olmuş bence. Tebrikler...
@Melih;
Abicim statik yaparız yapmasınada şu uçurtma denen nesneler statik değil ki... Sabit yüzey ve laminar (düzgün) hava akımı için hesap basit. Ama gerçekte öyle değil ki. Havanın dinamiği içerisinde, basit bir rokaku için bile en az 4 mafsallı sistem çıkıyor. Buda en az ikinci dereceden 4 bilinmeyenli denklem demektir ki, çözmek için laplace dönüşümleri gerekir. (Bkz makina dinamiği dersi) Açıkçası ben bu işlerle uğraşmayalı epey oldu, hemde o dersi kopyayla geçmiştim.
Sonuç olarak dediğin gibi basit yöntemi uygulamakta faide görüyorum. Dene ve yanıl...
Sevgiler
Serçin...
@Altan;
Valla bravo. Az bir değişiklikle olacak gibi gözüküyor. Hatta olmuş bence. Tebrikler...
@Melih;
Abicim statik yaparız yapmasınada şu uçurtma denen nesneler statik değil ki... Sabit yüzey ve laminar (düzgün) hava akımı için hesap basit. Ama gerçekte öyle değil ki. Havanın dinamiği içerisinde, basit bir rokaku için bile en az 4 mafsallı sistem çıkıyor. Buda en az ikinci dereceden 4 bilinmeyenli denklem demektir ki, çözmek için laplace dönüşümleri gerekir. (Bkz makina dinamiği dersi) Açıkçası ben bu işlerle uğraşmayalı epey oldu, hemde o dersi kopyayla geçmiştim.
Sonuç olarak dediğin gibi basit yöntemi uygulamakta faide görüyorum. Dene ve yanıl...
Sevgiler
Serçin...