Revo hakkında

Kumandalı uçurtmaların yapımı ve uçuruluşu ile ilgi sorularınızı sorabilir, deneyim ve bilgilerinizi bizimle paylaşabilirsiniz.
User avatar
yigitkahraman
Posts: 981
Joined: Thu May 27, 2010 8:57 am
Location: Gebze / KOCAELİ
Contact:

Re: 18 Eylül Etkinlik

Post by yigitkahraman »

Merhaba öncelikle foruma hoş geldiniz.
Ters uçuş biraz alışmak ve antrenman ile ilgili. Bence orjinalini de alsanız belirli bir süre yine yapamayacaksınız. Siz Revolution u düz uçurduğunuzda rüzgar rahatlıkla alttan düzenli çıkış noktası yakalayabiliyor. Ama Revolution u ters düşündüğünüzde çıtalar rüzgarın çıkış yönünü etkiliyor, dolayısıyla sağ ve soldan da kaçan rüzgarlar sözkonusu. Buda uçurmanın stabil kalmasına engel oluyor ve işinizi zorlaştırıyor. Eğer yeşilköy etkinliklerin birinde karşılaşırsak. Detaylı bilgi verebilirim.
Ayrıca sizin çalışmalarınızı merakla bekliyorum.
Saygılar.
Yiğit KAHRAMAN

Söylediklerinizi duyurmak için hiç kimseyi kolundan tutmayın,
Dinlemeye istekli değillerse, onları tutacagınıza çenenizi tutun.

http://yigitkahraman.wordpress.com
PiLoT
Posts: 47
Joined: Wed Sep 21, 2011 10:46 pm
Location: Bir süreliğine Giresun

Re: 18 Eylül Etkinlik

Post by PiLoT »

PiLoT wrote:Siz Revolution u düz uçurduğunuzda rüzgar rahatlıkla alttan düzenli çıkış noktası yakalayabiliyor. Ama Revolution u ters düşündüğünüzde çıtalar rüzgarın çıkış yönünü etkiliyor, dolayısıyla sağ ve soldan da kaçan rüzgarlar sözkonusu.
Mrb. Hoşbulduk. Konu hakkında haklısınız. Bu durum Uçak camiasında flaps adı verilen bir durum. Kanatların Uçuş yönü yani üst kısmı(hücum) ve altta kalan sivri kısımlar(firar) uçak kanatlarındaki mantığı daha çok çağrıştırıyor. Revonun üst çıtalarının alt kısımları ve özellikle orta kısmı yine bu kanatların Flaps denen olayına eş değer bir görev yapıyor. Rüzgarı içine alarak frenleme görevi yapıyor yani. Düz uçuşlarda ki şayet aslında herkes muhtemelen uçurtmam daha gergin olsa geriye dğru daha iyi uçar diye düşünüyordur haklılar. Çünkü gergin olduğu için uçurtmanın orta kısmında toplanması gereken hava uçurtmanın gerginliğinden ötürü hücum kısmından girip firar kısmından direk çıkacaktır. Bu da zaptedilmesi daha zor olan bir durum ortaya çıkaracaktır. Ters uçuşun zorluk sebebi ise düz uçuşta kolaylık sağlayan orta kısmın şişmesi. Düz uçuşta kafi derecede frenleme yaparak uçurtmanın daha sakin bir şekilde akmasını sağlayan orta kısım ters uçuşta flaps etkisinden daha öte giderek airbrake görevide yaptığı için geriye doğru uçmak hem denge sağlamayı zorlaştırıyor hemde çok daha yavaş ilerlemesine neden oluyor. Haddinden fazla fren yapıldığında orta kısımda girdap oluşturan hava uçurtmaya arkasından çarparak çıtaların öne gelip kontrolü kaybettiriyor. Aşağıda ki resimde paintle basitçe çizmeye çalıştım. Üst taraftaki resim revonun düz uçuştaki pozisyonu ve rüzgarın akış yönü, alttaki resimde ise revonun ters bir şekilde yandan görünüşü ve yine rüzgarın akış yönünü göstermeye çalıştım. Resim basit ve belki çok açık olmaya bilir ama imkanlar ancak buna elverdi. Image

Uploaded with ImageShack.us

Çizim çok açık olmayabilir ama durum aynen budur. Revo ile çok fazla uçuş yapmamama rağmen oldukça iyi uçuruyorum. Uçmadığım zamanlarda bile sürekli kafamda bir hareket tasarlayarak nasıl yapıldığını kavramaya çalışa çalışa çok az olan uçuş maceramda çok şey öğrendim. Dün şansıma çok güzel bir rüzgarda 1-2 saat kadar uçuş imkanım oldu. Benim için çok güzel bir gelişme oldu. Sürekli ters ve geriye doğru uçuşlar yaptım. Ayrıca slow motion spin denen hareketi oldukça geliştirdim. Ağırlık olarak yere yakın uçuşlar denedim. Uçuşu plajda yaptığım için yer yer yere temas ettim. Uçurtmayı temizlemek içinde denizdeki dalgalardan istifade ettim. Uçurtmayı yarısına kadar denize sokup çıkartmayı vs vs bir sürü şey işte. Bu şanslı günün en şanssız olayı ise yanımda kameraya çekecek birinin olmaması:(. Dünkü uçuşu sizlerle paylaşmayı çok isterdim. İnş. uygun zamanlar olacak ve bir dahaki sefere paylaşıcam. Fakat bence sitedeki herkes videolarını yayımlasa çok güzel olur. Bu sayede etkinlik sadece bir yerlerde buluşarak değil forumda da yapılmış olur.
Diğer arkadaşlarda revo hayranlığı ne derecede bilmiyorum ama bende şu an için çok fazla. Buradan da olsa koordineli olarak çalışmalar yapsak uçuşumuzu geliştirsek en basitinden "sen kaç ben kovalayım" gibisinden aynı anda 2 revo uçurabilsek güzel olmazmıydı?.
User avatar
yigitkahraman
Posts: 981
Joined: Thu May 27, 2010 8:57 am
Location: Gebze / KOCAELİ
Contact:

Re: 18 Eylül Etkinlik

Post by yigitkahraman »

PiLoT wrote:
PiLoT wrote:
Diğer arkadaşlarda revo hayranlığı ne derecede bilmiyorum ama bende şu an için çok fazla. Buradan da olsa koordineli olarak çalışmalar yapsak uçuşumuzu geliştirsek en basitinden "sen kaç ben kovalayım" gibisinden aynı anda 2 revo uçurabilsek güzel olmazmıydı?.
Neden olmasın?

Sizi tanımak adına il, yaş ve isim gibi kısa bilgileri profilinize yazmanız mümkünmü?
Saygılar.
Yiğit KAHRAMAN

Söylediklerinizi duyurmak için hiç kimseyi kolundan tutmayın,
Dinlemeye istekli değillerse, onları tutacagınıza çenenizi tutun.

http://yigitkahraman.wordpress.com
Post Reply